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Building what’s useful: governance and agile delivery – Co-op Digital Blog
I’ve had lots of conversations with colleagues in the Co-op about working in agile ways. via Pocket
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10 hours ago by technogoggles
Agile Transformation: Mit dem Transition Team Canvas durch die Veränderung navigieren
Wer sich inmitten einer agilen Transformation befindet, kennt gegebenenfalls folgendes Szenario: Einige Produktentwicklungsteams im Unternehmen arbeiten bereits agil mit Kanban, Scrum, Design Thinking oder anderen Methoden. Die anfängliche Euphorie über die Taskboards, die Rollen von ScrumMaster und Product Owner sowie über die sogenannte „Selbstorganisation“ hat sich gelegt. Die Realität hat die Organisation eingeholt. Selbst bei vermeintlich einfachen Aufgaben, wie dem Bereitstellen eines Teamraums oder dem Anpassen der Stellenbeschreibungen geht es keinen Schritt voran. Es fühlt sich an wie in einer Sackgasse und die Organisation scheint trotz bester Absichten paralysiert. Um so einem Szenario vorzubeugen, empfehlen wir, vor dem Start der agilen Transformation ein Transition Team zu bilden, das die Transition wie ein Schiff nach vorne navigiert, Stürme meistert und an Klippen und Eisbergen vorbei manövriert. Die Mitglieder des Transition Teams agieren als Change Agents und sorgen dafür, dass Stakeholder rechtzeitig abgeholt werden, unternehmensweite Impediments gelöst werden und der Rahmen für die Produktentwicklungsteams optimiert wird. (c) Sabina Lammert Doch wer sollte Teil des Transition Teams sein? Diese Frage habe ich mir auch in meinem ersten Transformationsprojekt gestellt. Die richtige Antwort darauf ist: Jeder, der ins Transition Team gehört. Allerdings half mir diese Antwort damals nicht weiter, also habe ich die Frage in ihre Bestandteile zerlegt. Das Ergebnis ist ein Transition Team Canvas, das als Orientierung dabei unterstützt, die potentiellen Mitglieder des Transition Teams zu ermitteln. (c) Sabina Lammert Wer sind die Treiber der Agilität im Unternehmen? Ich habe sie bisher in jedem Unternehmen erlebt: Jene Mitarbeiter, die lange bevor sie das Wort „agil“ gehört haben bereits nach agilen Werten und Prinzipien gearbeitet und gelebt haben. Nach Everett M. Rogers‘ Diffusionstheorie würde man sie als die agilen „Innovators“ und „Early Adopters“ bezeichnen. Sie sind der neuen Führungsphilosophie und den neuen methodischen Ansätzen gegenüber sehr aufgeschlossen. Sie agieren lösungsorientiert und halten nicht verbissen an alten Strukturen fest. Unabhängig davon, wer von ihnen letztendlich im Transition Team sein wird, ist es gut, sich ihrer Existenz bewusst zu sein. Wer ist der Visionär der Transition? Mit dieser Frage starten wir die Suche nach dem Product Owner des Transition Teams, der als Visionär das Ziel der Transformat
Agile  Transition  Transformation  Team 
10 hours ago by Raylinth
Retrospective Techniques for Coaches, Scrum Masters, and Other Facilitators | Trello
Organize anything, together. Trello is a collaboration tool that organizes your projects into boards. In one glance, know what's being worked on, who's working on what, and where something is in a process.
agile 
18 hours ago by pietvanzoen
McKinsey: time to rethink Agile in complex digital environments | ZDNet
Agile development often runs aground in large-scale software environments and with digital, every software environment is growing in scale.Still, Agile may be doable.
agile  largescale  business  organization 
20 hours ago by gilberto5757
The Math behind Project Scheduling, Bug Tracking, and Triage | USENIX
Many projects have poorly defined (and often overridden) priorities, hopelessly optimistic schedules, and overflowing bug trackers that are occasionally purged out of frustration in a mysterious process called "bug bankruptcy." But a few projects seem to get everything right. What's the difference? Avery collected the best advice from the best-running teams at Google, then tried to break down why that advice works—using math, psychology, an ad-hoc engineer simulator (SimSWE), and pages torn out of Agile Project Management textbooks.

We'll answer questions like:

• Why are my estimates always too optimistic, no matter how pessimistic I make them?
• How many engineers have to come to the project planning meetings?
• Why do people work on tasks that aren't on the schedule?
• What do I do when new bugs are filed faster than I can fix them?
• Should I make one release with two features or two releases with one new feature each?
• If my bug tracker is already a hopeless mess, how can I clean it up without going crazy or declaring bankruptcy?
project_management  software  estimation  agile  kanban  bug_tracking  bestpractices  is:video 
yesterday by cdzombak
What Are Story Points?
Story points are a unit of measure for expressing an estimate of the effort required to fully implement a product backlog item or any other piece of work.
agile  storypoints 
yesterday by neal
Here is how UX Design Integrates with Agile and Scrum
It’s critical to point out that none of this can happen without a dedicated designer assigned to the scrum team. It’s their presence that ensures the relevant activities are proposed, prioritised and executed. If the design work is outsourced to a designer outside of the team (regardless if that designer is in-house or not) then the team finds itself back in the “Big Design Up Front” style of working also known as waterfall or the “sprint ahead” method — all of which reduce collabora...
agile  design  scrum  process 
yesterday by seralat
Agile Needs to Be Both Iterative and Incremental
Scrum, like other agile processes, is both iterative and incremental. Neither one is that great alone, but together, they’re fantastic.
digital-transformation  agile  scrum  iteration 
yesterday by markboulton
A guide to agile communication - Defra digital
News and updates from Defra's Data, Digital and UnITy teams
digital-transformation  agile  agile-comms 
yesterday by markboulton

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