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aries1988 : benelux   17

Parlez-Vous Anglais Yes, of Course.

Worldwide university rankings lay bare the choices: At Belgium’s KU Leuven, ranked 48 in the world, students from outside the European Union pay 1,750 euros per year for a B.A. in business taught in English. At the University of Amsterdam, ranked 62, non-European Union students pay 9,300 euros per year for a B.A. in political science. America’s and Britain’s most elite schools still top the global rankings, but after that it’s harder to justify the cost.
education  numbers  money  benelux 
15 days ago by aries1988
比利时好吃中餐馆汇总

后台一直有亲们让小编给推荐比国好吃的中餐馆,这个话题为什么到现在还没有写,实在是平时用绳命在吃的小编吃到现在也没有发现太多真正值得给大家推荐的餐馆啊~不过数量再少,也还是有滴,这就给大家写写几家自己吃过觉得不错的吧~
benelux  belgique  restaurant  moi  list  chinese 
april 2017 by aries1988
36 Hours: Bruges, Belgium
More than quiet medieval canals and cobbled lanes, this city offers ambitious restaurants, new and renovated museums and, after dark, cozy pubs selling rare Belgian beers.
benelux 
december 2016 by aries1988
9 Things to Do During Christmas in Bruges: A Guide
Bruges is one of the Christmas capitals of the world. Here are some personal recommendations and experiences from my own Christmas in Bruges.
christmas  benelux 
december 2016 by aries1988
Molenbeek-Saint-Jean Is not a Ghetto
Beyond Molenbeek, and because, sadly, the journalist seldom report it, let us remind that within the capital of Europe, Brussels as a region, a third of the population lives below the poverty line, an edifying figure
local  benelux  story 
april 2016 by aries1988
Belgium: a nation divided by more than two languages
This was not always the case. Wallonia was among the first regions in northern Europe to industrialise in the 19th century, with industries such as glass making and coal mining. By contrast, the largely agrarian Flanders fell behind. But Flanders boomed in the postwar era, attracting much foreign investment. The Walloon economy, meanwhile, collapsed as the region’s main heavy industries faltered. Between 1980 and 2010, the number of jobs in manufacturing halved from one in four to just one in 10. Although Wallonia has well-regarded universities in Liège, Mons and Namur, the ones that are at the top of global rankings — such as Leuven and Ghent — are in Flanders. While wealth plays a role, the real divide is linguistic. The majority of people in Belgium speak Dutch as their first language. Nearly 60 per cent of Dutch speakers also speak French, but barely one in five of Belgium’s francophone population can speak Dutch.
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november 2015 by aries1988
不要再去英美啦!来荷兰留学吧:荷兰的博士制度与申请方式
荷兰(The Netherlands,俗称 Holland)的学术表现极佳,全国十三所公立大学有十二所在世界两百大之内,平均水平非常高。不过,与美国和英国相比,荷兰一直不是热门的留学地点,直到近年才逐渐引人重视。或许因为留学荷兰人数较少(博士比硕士更少),所以荷兰博士班的相关资讯也一直不多,若...
phd  benelux 
august 2015 by aries1988
En Belgique, un passé collabo qui ne passe pas
Le gouvernement que M. Michel voulait présenter comme celui du renouveau a donc été rapidement enseveli dans un débat vieux de soixante-dix ans, d’autant plus tendu que, au-delà des échanges d’injures, il ne s’appuie que sur des données toujours partielles : les archives de l’Etat relatives à la collaboration sont toujours inaccessibles.
history  benelux  ww2 
november 2014 by aries1988
Le sentiment anti-français monte chez KLM
« Les Néerlandais étaient persuadés que la création de la filiale Transavia était l’un des meilleurs moyens de lutter contre les compagnies à bas coût. Ils ont vécu la grève des pilotes français comme une trahison et un gaspillage d’argent éhonté », explique, sous le sceau de l’anonymat, un expert néerlandais des transports. Et il juge utile de rappeler que tandis qu’Air France perdait de l’argent, KLM n’a cessé d’en gagner depuis 2009.
KLM est, comme d’autres compagnies, confrontée à la nécessité de nouvelles restructurations face à la pression des compagnies low-cost comme Easyjet, et sans doute Ryanair, qui comptent investir massivement le « hub » de Schiphol-Amsterdam dans les prochaines années.

L’entreprise affronte aussi une concurrence de plus en plus forte des compagnies du Golfe et de Turquie sur bon nombre de ses destinations traditionnelles.
Enfin, des responsables de l’entreprise estiment que leur insertion dans un vaste ensemble intercontinental est désormais plus un inconvénient qu’un avantage : les passagers qui ont le choix entre une liaison directe et un transit par les Pays-Bas ont de plus en tendance à privilégier la première option, pour des raisons de facilité et de ponctualité.
airfrance  today  benelux 
october 2014 by aries1988

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