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aries1988 : poll   11

李肇祐:在香港,認同「中華民族」的人,心裏是怎樣的「中華」?
在最近一项研究中,我提出香港人的中国人身分认同,或取决于一些关于人类社群的基本信念。具体一点来说,他们到底倾向相信社群的特征会受外在环境影响,抑或是难以改变的?

根据 Molden 和 Dweck (2006)的观点,人们对社群的信念大致可分为两类:可塑(malleable)和固定(fixed)。前者假设社群的属性以至当中成员的行为皆是由环境决定,会因领袖变化等外部因素而改变;后者则相信社群的特征是(近乎)固定的,甚至与生俱来。我们经常听到的“民族性”、“族群基因”论(如“古巴人有快乐的基因”),隐含的正是此类信念。

社群的可塑性为他们在中港矛盾中维持中国人身分认同提供了一个基础。

首先,两个实验组别的参加者对社群的可塑性的看法有显著差异,表明“科普文章”成功刺激他们对有关议题产生特定看法。其次,那些收到强调族群可塑性文章的参加者普遍比另一实验组别的参加者有更高的中国人身分认同。由于参加者所阅读的文章乃随机选出,我们有较大的信心推断参加者关于社群可塑性的想法与中国人身分认同存在一定因果关系。

今天全球环绕身分认同的冲突此起彼落,我们有必要找出,是甚么导致很多文化上有共通点、表面上能够和平共存的群体(如香港人和内地人)隔阂越来越深?

自2000年代以来,香港政府不断努力提高市民对中华民族的认同。通过社会组织,课程改革和交流活动,香港人,特别是学生,被灌输香港“自古以来”就是中华民族的一分子,有共同的历史及文化,中华民族各成员的关系“血浓于水”,彼此“同根同心”。与此同时,中国内不同族群之间的矛盾及差异则被有系统的掩盖。在中港两地人心愈走愈远的今天,或许我们该问,这些看似政治正确的宣传,会否同时令人对社群产生僵化的印象,或如赵永佳教授(2016)所说,令香港人缺乏面对一个复杂多元的中国的“抗体”,导致他们在面对中港间种种冲突时,对“中华民族”更加抗拒呢?
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may 2019 by aries1988
Branded in Memory
The bite, which is the logo's most iconic feature, was included for scale, so the apple wouldn't be mistaken for a cherry.

Starbucks' current logo, introduced in 2011, is a streamlined version of the two-tailed siren. It no longer features the "Starbucks Coffee" text and is pure green, as opposed to green and black. Despite this simplification, only 6 percent of people drew a near perfect Starbucks logo from memory.

The question at the heart of this experiment is "How accurately can we recall logos we see on a daily basis?" The results show that most people are very good at recalling brand colors – around 80 percent selected the correct palettes for their drawings, while shapes and elements in logos are harder to recall.

There was, however, a difference by age. On average, younger people drew more accurate logos than older people. This was true across almost all brands, but was most noticeable for 7-Eleven, Burger King, and Adidas. Walmart was least affected by age, showing no difference between younger and older groups.

Confidence scaled with accuracy, so while people in general overestimated how well they did, those who did best had the best awareness of their ability.
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october 2017 by aries1988
Un tiers des Français se disent en accord avec les idées du Front national

Près de deux Français sur trois (64 %, en hausse de 2 points par rapport à 2016) assurent n’avoir jamais voté pour le FN. A l’inverse, 17 % ont déjà voté pour lui et entendent récidiver ; 12 % (+ 3) n’ont jamais voté pour lui mais envisagent de le faire cette année ; enfin 3 % (– 3) ont déjà voté pour lui mais pensent ne pas recommencer.

Il est enfin notable que l’une des mesures emblématiques du programme de la candidate à l’Elysée – la priorité nationale en matière d’emploi – reste très largement rejetée par les Français. Les trois quarts d’entre eux (76 %, en hausse de 4 points en un an) jugent qu’il n’y a pas de raison de faire une différence entre un Français et un étranger en situation régulière.

chez ses sympathisants, de plus en plus en dissidence par rapport au reste de la population française. Sur ce terrain, l’action de Mme Le Pen a indéniablement porté ses fruits.

Ainsi, bon nombre des idées défendues par le FN restent largement partagées, très au-delà des rangs frontistes : 72 % des Français jugent que les djihadistes français binationaux devraient être déchus de leur nationalité française ; 70 % se disent favorables au rétablissement du service militaire ; 67 % estiment que la justice n’est pas assez sévère avec les petits délinquants ; 66 % jugent qu’on ne défend pas assez les valeurs traditionnelles en France ; 59 % souhaitent que l’on donne beaucoup plus de pouvoir à la police et 51 % estiment qu’il y a trop d’immigrés en France.

si Mme Le Pen n’a pas réussi jusqu’à présent à apparaître comme la candidate attrape-tout qu’elle voudrait être, elle bénéficie d’un socle et d’un potentiel électoraux sensiblement supérieurs aux intentions de vote, inférieures à 30 %, dont elle bénéficie aujourd’hui. Sa marge de progression d’ici au 23 avril est donc réelle.
2017  france  français  poll 
march 2017 by aries1988
Those nerve-wracking New York Times dashboard fluctuations are not all real
Election night in America has had two surprise successes: Donald Trump and the New York Times' addictively nerve-racking live presidential forecast. Anxious election watchers have been glued to the news organization's constantly fluctuating dashboard of speed dials that show each candidate's chances of winning the presidency. Here's the thing, though: Most of those tiny needle movements are not based on real data....
2016  explained  poll 
november 2016 by aries1988
The best 100 films of the 21st century, according to 177 film critics around the world surveyed by the BBC — Quartz
The top 100 films are in 20 different languages, but more than half (57) are in English. The next most common language was French, with 13 films. The best year of cinema so far this century was 2012, with 10 films.
Six directors tied for the most films on the list, with three each: Paul Thomas Anderson, Wes Anderson, the Coen brothers, Apichatpong Weerasethakul, Michael Haneke, and Christopher Nolan. The Coen brothers are the only ones to have two films ranked in the top 20: Inside Llewyn Davis (2013) and No Country for Old Men (2007).
film  list  poll 
august 2016 by aries1988
Is Eastern Europe Really More Racist Than the West? - NYTimes.com
Western Europeans, in other words, may appear more tolerant when talking in the abstract, but are as intolerant as Eastern Europeans when it comes to attitudes toward specific groups. The “cultural gap” may just be that Western Europeans are more polished in the language of tolerance, while in reality being equally intolerant.

The migrants are confined to the Jungle because Britain refuses to let what Prime Minister David Cameron called a swarm cross the English Channel. Were the Jungle in Hungary or Poland, there would no doubt be an outcry. Yet few historians or journalists have bothered to write furious condemnations of the xenophobia exposed by this abomination on Britain’s doorstep.

But when asked about specific groups, the picture changed. In Eastern Europe, anti-Semitism is prevalent, while in Western Europe people tend to be more hostile to Muslims. The Pew survey found that 29 percent of Poles and Hungarians had an unfavorable view of Jews. Twenty-seven percent of Britons and a full 69 percent of Italians had a negative view of Muslims, while 30 percent of Germans disliked Turks.
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november 2015 by aries1988
Il faut parler d’antisémitisme avec rigueur
La méthode a le mérite de la simplicité, mais elle a deux défauts. Tous les stéréotypes sont formulés sur le mode négatif. Or on sait depuis l'étude pionnière de Theodor Adorno sur La Personnalité autoritaire (Allia, 2007) qu'il faut présenter en alternance opinions négatives et positives sur la minorité dont on étudie l'image, pour éviter le biais d'acquiescement systématique (" yes saying "). D'autre part, le choix de réponses possibles ne permet pas à la personne interrogée de nuancer son accord. On ne peut donc saisir une dimension essentielle de toute attitude, son intensité, comme le permet la formulation habituelle : " Diriez-vous que vous êtes tout à fait d'accord, plutôt d'accord, plutôt pas d'accord ou pas d'accord du tout avec l'opinion suivante ?
poll  france  ethnic  opinion  howto 
december 2014 by aries1988
Dans la société française, « les opinions antisémites atteignent une haute intensité »
Seuls 17 % des personnes issues de famille musulmane ne partagent aucun de ces préjugés contre les juifs, contre 53 % dans la population globale. « Les musulmans sont deux à trois fois plus nombreux que la moyenne à partager des préjugés contre les juifs », note Dominique Reynié, et cela d’autant plus qu’ils se déclarent pratiquants. Pour mesurer l’antisémitisme exprimé par les sondés, les enquêteurs ont construit un indicateur à partir de six propositions reprenant les préjugés les plus répandus. Les répondants étaient invités à dire s’ils étaient d’accord avec chacun d’eux. Figure entre parenthèses le pourcentage d’interviewés d’accord avec chaque proposition.
france  today  ethnic  poll  people  français 
december 2014 by aries1988

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