recentpopularlog in

juliusbeezer : crash_report   78

Tablas de accidentes - Ciudad Ciclista
Esta recopilación de accidentes está en construcción continua. Toda nueva información es bienvenida.

Si tienes poca experiencia en wiki y te intimida tocar la tabla, puedes dejarnos la información que quieras en la bandeja de entrada y nosotros la clasificaremos.

Los accidentes están ordenados por orden cronológico inverso: los más recientes se añaden arriba en la tabla.

Los accidentes de "ciclista atropella a peatón" están resaltados en color salmón.

En la columna "Carril segregado":

SI significa que la víctima estaba circulando por un carril segregado o haciendo alguna maniobra influida por el carril bici (entrar, salir, cruzar la calle desde).
NO significa que el ciclista estaba bien circulando como un vehículo o bien circulando por la acera sin influencia de un carril bici. Cualquier anomalía (incumplimiento de las normas del tráfico, incluída la circulación por acera) en la conducta del ciclista que pudiese haber tenido influencia en el accidente se anota en la columna siguiente: "Conducta anómala".

Algunos accidentes que por la ambigüedad de la noticia o por otros motivos estuvieron clasificados inicialmente en la tabla pero fueron descartados por no ser urbanos, aquí

Los accidentes de VMP se encuentran en esta página: Accidentes VMP

Códigos de color HTML

Protocolo de actuación en caso de sufrir un accidente
cycling  spain  crash_report  wiki  spanish 
11 weeks ago by juliusbeezer
A Diversion from my day to day life
A day in the life of UK crash investigator
Crash_report  uk  police 
june 2019 by juliusbeezer
Young child on bike hospitalised after collision with lorry in Dublin city centre - Dublin Live
A young child was hospitalised this morning after they were knocked off a bike by a lorry in the city centre.

The incident happened shortly after 9:30am on Ship Street, at the junction with Stephen Street.

The child was taken to hospital with minor injuries after the accident.

They were riding a small orange bike with stabilisers when they came in contact with the lorry.

Pictures from the scene show the kids bike underneath the lorry as traffic tries to get by.
crash_report  children  cycling  ireland 
january 2019 by juliusbeezer
Routes : Les tueurs et les tués sont les mêmes – Isabelle et le vélo
Une étude du cerema sur les accidents des jeunes de 18 à 29 ans devrait nous inciter, nous les vieux, à des comportements responsables.

Principaux résultats :
Ils ont plus d’accidents alors qu’ils roulent moins.
driving  crash_report  road_safety 
january 2019 by juliusbeezer
L'ancien président du club de rugby de Gimont meurt écrasé par sa voiture - 07/01/2019 - ladepeche.fr
Ce dimanche, Narcisse s’apprêtait à retrouver ses potes. Il sort son véhicule… mais la télécommande du portail automatique ne répond pas aux ordres. Narcisse sort alors de sa voiture pour déplacer le portail manuellement. La voiture est arrêtée dans le sens d’une faible pente… elle sera hélas dramatiquement suffisante : la voiture dévale la pente et percute son propriétaire dans le dos. L’écrasement du malheureux gimontois sera hélas fatal.
crash_report  driving 
january 2019 by juliusbeezer
Pedestrian dies after being hit by police car on Christmas Day - Liverpool Echo
A man has died after being hit by a police car in Liverpool this evening.

Emergency services were called to Scotland Road, heading away from the city, to reports that pedestrian had been knocked down.

The incident occurred shortly before 7pm and has been referred to the Independent Office for Police conduct...

A number of witnesses also confirmed that the police car had it's blue lights flashing at the time of the collision and two officer attempted to give emergency first aid to the man.
crash_report  police  uk 
december 2018 by juliusbeezer
Livre: Accidents d'interprétation
Lionel Naccache, neurologue et chercheur en neurosciences, s’engage dans ce livre sur la piste d’un champ épistémologique nouveau : la collisionologie ; ou la science des collisions des innombrables signes présents dans notre environnement et notre système d’interprétation subjectif. Nous vivons en effet entourés de signes et de symboles que nous pensons univoques : le signe d’un passage piéton, un feu rouge, un hashtag, une croix chrétienne, etc. Et pourtant, justement parce qu’ils sont culturellement marqués et sujets à davantage de significations que nous pourrions le croire, ils suscitent des accidents d’interprétation qui, selon l’auteur, ont une réelle valeur clinique et peuvent nous éclairer sur la mécanique et le contenu de notre vie mentale.
crash_report  philosophy  français 
december 2018 by juliusbeezer
Héric (44) : un chasseur placé en garde à vue
Un chasseur a fait usage de son fusil de chasse après que son chien ait été renversé par une automobiliste ce dimanche après-midi à Héric au nord de Nantes. Il aurait tiré deux ou trois coups. A ce moment là il était sous l'emprise de l'alcool. Il a été placé en garde à vue. L'automobiliste qui a percuté l'animal a trouvé refuge, effrayée, dans le camping de la commune.
crash_report  france  guncontrol  police  driving 
december 2018 by juliusbeezer
What happens to your life after you accidentally kill someone? | Science | The Guardian
I was driving my recently fixed-up 1973 VW Super Beetle. Around 5.30, as we rounded a curve in the road, the glare of the setting sun hit my eyes. I squinted and tried to shade my eyes with the car’s visor. I felt vulnerable in the passing lane, so I attempted to move into the right lane. As I moved right I saw a red Jeep already in that lane. I swerved back into my lane, but I swerved too far.

The driver’s side of my car slammed into a steel plate in the concrete median.
driving  crash_report  us  psychology 
november 2018 by juliusbeezer
Décès d'une cycliste encastrée sous un poids lourd à Toulouse - 13/11/2018 - ladepeche.fr
Une collision entre un poids lourd et une cycliste s'est produite, peu après 14 heures, en ce mardi après-midi devant le Palais de justice, allée Jules-Guesde à Toulouse. L'accident s'est déroulé sous les yeux des gendarmes de Saint-Michel qui ont aussitôt donné l'alerte et sécurisé les lieux pour les autres usagers de la route en attendant les secours.

Une femme, qui était coincée sous le poids lourd, n'a pas survécu à ses blessures. Elle était âgée de 35 ans.
cycling  crash_report 
november 2018 by juliusbeezer
Nantes. Accident mortel : le conducteur de nouveau en garde à vue | Presse Océan
Dans la nuit de samedi à dimanche, une Orvaltaise de 19 ans a succombé à ses blessures après avoir été percutée par une voiture, rue du Bénélux, à l'Est de Nantes, alors qu'elle marchait sur la chaussée avec deux copines...
Remis en liberté dimanche après-midi, le jeune homme de 21 ans a de nouveau été placé en garde à vue ce lundi midi pour homicide involontaire aggravé par le délit de fuite et la conduite en état d'alcoolémie.
crash_report  nantes 
october 2018 by juliusbeezer
Ponies taken out of the New Forest after four horses killed in eight days | Daily Echo
Campaigners fighting for speed restrictions on the B3078 from Godshill to Cadnam have said people are fed up with the number of collisions and are being forced to keep their ponies out of harm’s reach.

The New Forest Roads Campaign is calling for speed restrictions after the road saw four ponies killed in just eight days.

Nearly 3,000 people have signed their online petition which aims to lobby higher authorities for permanent speed measures.
crash_report  deaths  uk 
july 2018 by juliusbeezer
Investigation findings published following the death of a 72-year-old Sheffield man | Independent Office for Police Conduct
Leslie Bingham died after a South Yorkshire Police vehicle collided with him at around 6:20pm on 7 January 2017, at the junction of Penistone Road and Owlerton Green. An inquest into Mr Bingham’s death ended on 26 June 2018 and recorded a narrative finding.

We completed our investigation into the incident in June 2017 and as a result a police constable attended a misconduct meeting held by SYP in December that year. The officer was found to have breached the standards of professional behaviour, and as a result received management advice and subsequently completed a bespoke driver training course.
crash_report  walking  police  deaths 
june 2018 by juliusbeezer
Nantes: Un automobiliste renverse un cycliste et lui écrase le bras en prenant la fuite
L’accident s’est déroulé le 25 mai à 20h, quartier Beaulieu, à l’angle du boulevard du général de Gaulle et de la rue René Viviani, à Nantes. Une voiture et un vélo roulaient à même hauteur, dans le même sens de circulation en direction du centre-ville. C’est là que l’automobiliste a voulu tourner à droite, sans clignotant et en coupant la route au cycliste. Ce dernier s’est retrouvé projeté au sol. Avant de prendre la fuite, l’automobiliste a manœuvré et a roulé sur le bras du jeune homme, lui occasionnant une fracture de l’avant-bras, indique la police.
cycling  nantes  road_safety  crash_report 
june 2018 by juliusbeezer
Why using a mobile phone while driving is so dangerous ... even when you're hands-free
participants had to engage in a sentence comprehension task while driving, similar to engaging in a mobile phone conversation. Compared to a control trial, steering behaviour in this “dual-task” condition was much worse, with more frequent collisions with the road edges...
One big difference between in-car and mobile phone conversations is that the passenger can see what the driver sees. If the driver is trying to enter a fast-flowing motorway from a slip road, the passenger might, quite sensibly, shut up for a minute until the manoeuvre is complete.

The remote conversationalist, however, has no access to this “shared visual space”, and may continue talking throughout. Indeed, evidence suggests that if the driver becomes quiet at times of high demand, the remote partner may increase their level of communication to fill the silent, social void.
telephony  driving  crash_report 
june 2018 by juliusbeezer
Accident au Pellerin vendredi : le cycliste est décédé
Un habitant du Pellerin avait été transporté aux urgences dans un état grave, vendredi matin, après avoir été accidenté rue de la Jouardais, dans le centre de la commune. Il circulait à vélo ce matin-là et a percuté un poteau électrique alors qu’il roulait sur le trottoir. Son vélo s’était alors déporté sur la chaussée et avait été percuté par un car, vide de passagers, qui circulait dans le même sens.

L’état de santé de la victime, âgée de 89 ans, s’est dégradé. L’homme est décédé samedi après-midi des suites de ses blessures.
crash_report  nantes  cycling  SeparatistCritique 
may 2018 by juliusbeezer
Cougar kills one mountain biker and injures another in Washington state | US news | The Guardian
A mountain lion killed one mountain biker and mauled another in Washington state on Saturday when they rode into its territory. State officials later tracked the animal and shot it dead, police said.

The mountain bikers were riding together down a remote, backwoods trail at 11am local time in an area near North Bend, Washington state, around 30 miles (48 km) east of Seattle, when the they encountered the animal.

In the ensuing attack, the first rider received deep scratches and the other was dragged away by the cougar to its den, King county sheriff spokesman Sergeant Ryan Abbot said.
cycling  crash_report  us 
may 2018 by juliusbeezer
Nantes. Un enfant de trois ans percuté par un fourgon de livraison. Info - Nantes.maville.com
Terrible accident, vendredi 4 mai, dans la petite rue Fulton, quartier Mellinet, à Nantes.

Vers 17 h 30, une mère de famille qui chargeait sa voiture a vu son enfant lui échapper et traverser subitement la route.

Un fourgon de livraison arrivait précisément à cet instant. Et le chauffeur n’a pas l’enfant surgir et le fourgon l'a percuté. Les secours l’ont transporté, dans un état jugé très préoccupant, aux Urgences du CHU.
crash_report  nantes  children 
may 2018 by juliusbeezer
The incel mind: As if hating women will get you a girlfriend - Chicago Tribune
What are we to make of “incels,” the oddball community of frustrated guys who go online to complain about how they can’t find women who want to have sex with them?

Gee, I wonder why.

There’s room for all sorts of opinions on the web, I like to think. But this one has turned deadly. An incel, which stands for “involuntary celibate,” is blamed for driving a rented van that jumped the sidewalk and plowed into pedestrians on a Toronto street on April 23.

Police charged Alek Minassian, 25, of Toronto with killing 10 people and injuring 15, most of whom were women. Before the attack, authorities say he posted a message on his Facebook page to announce his incel ties.

“The Incel Rebellion has already begun!” it said in part. “We will overthrow all the Chads and Stacys! All hail the Supreme Gentleman Elliot Rodger!”

That’s incel-speak. “Chads” in their world are guys who are cool and good-looking enough to attract what incels feel unfairly denied: sex with attractive and sexually active “Stacys.”
sex  us  relationships  crash_report  deaths  driving 
may 2018 by juliusbeezer
Self-driving Uber kills Arizona woman in first fatal crash involving pedestrian | Technology | The Guardian
Police identified the victim as 49-year-old Elaine Herzberg and said she was walking outside of the crosswalk with a bicycle when she was hit at around 10pm on Sunday. Images from the scene showed a damaged bike. The 2017 Volvo SUV was traveling at roughly 40 miles an hour, and it did not appear that the car slowed down as it approached the woman, said Tempe sergeant Ronald Elcock.

Elcock said he had watched footage of the collision, which has not been released to the public. He also identified the operator of the car as Rafael Vasquez, 44, and said he was cooperative and there were no signs of impairment.
The self-driving technology is supposed to detect pedestrians, cyclists and others and prevent crashes.
driverless  road_safety  crash_report  deaths 
march 2018 by juliusbeezer
Relaxe pour l’automobiliste qui avait mortellement percuté un cycliste - La Voix du Nord
Une lumière aveuglante qui l’éblouissait malgré son pare-soleil. Les gendarmes ont d’ailleurs fait état de cette même gêne à laquelle ils ont dû faire face en arrivant sur les lieux du drame ce matin-là...
Aucune faute de conduite n’avait été relevée par l’enquête et tous les tests toxicologiques d’usage en matière d’accident routier étaient revenus négatifs. C’est logiquement que l’affaire avait été classée sans suite...
Les parties civiles s’appuient sur la maladie de Parkinson dont le prévenu est atteint depuis 2009 et qui a la particularité d’être dégénérative. Prendre le volant constituerait selon eux une imprudence. Mais le prévenu suivait son traitement lui permettant d’atténuer les tremblements. Le tribunal a considéré qu’il n’y avait pas de faute de conduite pouvant lui être imputée, prononçant une relaxe.
driving  france  medicine  crash_report  drugs  deaths  disease 
march 2018 by juliusbeezer
Cyclist seriously injured after crashing into a pedestrian in Earley - Get Reading
A cyclist is in hospital with serious injuries after crashing into a pedestrian in Earley .

The 26-year-old is in John Radcliffe Hospital in Oxford after the incident in Church Road near the Three Tuns crossroads at around 7.30pm on Monday, March 20.
Read More

Finchampstead CCTV released after cyclist spits in man's face

The pedestrian, a 29-year-old man, suffered minor injuries and was treated at Royal Berkshire Hospital.
crash_report  cycling  walking 
january 2018 by juliusbeezer
Family tribute to Reading cyclist Benjamin Pedley who died after Earley crash - Get Reading
A Reading student who died following a collision in Earley had an "immeasurable strength and perseverance to better himself," his family have said.

Benjamin Pedley, of Upper Redlands Road, died following the incident in Church Road on Wednesday, March 22.

He was involved in a collision with a pedestrian while he was riding his bike on his way to St Peter's Church. He sustained serious injuries and was taken to John Radcliffe Hospital in Oxford where he later died.
crash_report  cycling  walking 
january 2018 by juliusbeezer
Jura: Percuté par un chauffard alcoolisé, un gendarme très grièvement blessé
Dimanche vers 16h30, un automobiliste circulant sur la départementale 1083 a refusé de se soumettre à un contrôle de gendarmerie, à hauteur de Cesancey (Jura), raconte à 20 Minutes une source proche du dossier.

Il a alors été pris en chasse par un équipage du peloton motorisé de la gendarmerie de Courlaoux et a été rattrapé quelques kilomètres plus loin. Mais le chauffard a subitement fait demi-tour et a renversé un des deux gendarmes l’ayant poursuivi.
driving  crash_report  police 
january 2018 by juliusbeezer
» Updated: Collision Course: Why This Type Of Road Junction Will Keep Killing Cyclists
If anyone were to take a highway engineer to a wide open space and ask them to design a junction which would readily enable two road users to collide with neither of them ever seeing each other, I doubt any would be able to manage it.

Yet this is precisely what exists.

The exact numbers, of course, depend on the driver’s height and seating position, the geometry of their vehicle, and—if you wanted to apply this to other locations—the angle at which the roads meet. The 3:1 speed ratio will vary slightly according to all these factors, and it will not always be the case that the deadly vehicle will be so hard for its victim to see, but the angle between a driver’s line of travel and the line between their eyes and the pillar will always be such that it is the slower road user who is at risk of not being seen.

The point is this: given the design of almost every motor vehicle on the road, the crossing of two straight roads can make for a perfect storm when combined with typical speeds of drivers and cyclists. Ipley Cross represents possibly the most perfect of such storms.
cycling  crash_report  deaths 
january 2018 by juliusbeezer
The day I accidentally killed a little boy - BBC News
The road started out as freeway but quickly became a rural highway, one lane in each direction. The speed limit was 45 or 50mph, fairly fast for that kind of road, it was quite busy and I was in a line of cars doing the speed limit.

I passed a little outpost of houses whose mailboxes were on the opposite side of the street. As I passed the houses a little blond boy darted out, moving from the mailbox to his house. I saw him at the last second. I tried to swerve. There was no way to miss him.

I hit the little boy and he flew up into the air and then landed on the pavement. I pulled over and ran across the street.

I was so distressed that I don't really remember those minutes. I was hiding behind a bush and screaming. I heard myself and I thought, "What is that? Who's doing that?"

And then I realised it was me.
crash_report  walking  children  driving 
january 2018 by juliusbeezer
20mph zones are not causing more deaths – Lewis Spurgin – Medium
the number of accidents and casualties appears pretty variable, and the change in KSI seems very small indeed. Let’s have a look at the data on a graph. This shows two things; firstly, that most of the variation in the number of incidents is explained by differences among areas, and secondly, that the number of KSI is indeed (thankfully) very low. If we perform a statistical test on the data there is no significant effect of introducing 20mph zones on the number of people KSI. So the report, and the newspapers are not correct.
crash_report  statistics  uk  Twenty'sPlenty 
december 2017 by juliusbeezer
Cyclist screamed “My brakes have gone” before crash that killed her, inquest told | road.cc
travelling at 30 to 40mph.

“She shouted ‘My brakes have gone’. She was freewheeling, she couldn’t stop.”

Ms Atkinson got through a sharp left-hand turn halfway down the descent, but witnesses said she was “wobbling” and “fishtailing” as she tried to slow down.

At the foot of the pass she swerved to avoid traffic and went over a grass verge before hitting the wall, sustaining fatal facial and chest injuries.
crash_report  cycling  deaths 
november 2017 by juliusbeezer
Pélussin | La mamie fonce sur les bénévoles d'un prix cyclisme à Pélussin: deux mois de prison avec sursis
C’était lors du Prix cyclisme du pavé d'affinois, à Pélussin, le 23 avril. En ce dimanche d’élection, une octogénaire avait forcé le passage, blessant légèrement deux bénévoles. Elle a été condamnée vendredi au tribunal de Saint-Etienne, à deux mois de prison avec sursis. Le permis de la conductrice, âgée de 84 ans, a aussi été suspendu pour trois mois. Elle devra par ailleurs payer une amende et indemniser les deux victimes.
cycling  crash_report  france 
november 2017 by juliusbeezer
Football agent guilty of killing man while texting behind wheel on M6 | World news | The Guardian
The court heard that Morrison’s speed before the “catastrophic” collision last February was “grossly excessive”. He had travelled at an average of 81mph for 23 miles beforehand, with one driver describing a vehicle going past him “like a missile”.

Forensic analysis of Morrison’s white Apple iPhone revealed he exchanged 25 WhatsApp messages in the 23 miles before the crash, just south of Tebay.

The last was sent to Championship footballer Zach Clough just 96 seconds before impact – a video link to a wonder goal the striker had scored for Bolton Wanderers. Clough responded in a text received by the agent’s phone after the crash: “Not bad was it, ha ha.”
driving  road_safety  crash_report  attention 
november 2017 by juliusbeezer
En 2017, on continue à tuer sans aller en prison – carfree.fr
Quelle est la société qui permet de tuer des gens en toute impunité, sans passer par la case prison? Notre société automobile.

Aujourd’hui, il est fréquent d’écoper de prison ferme pour des vols ou du trafic de drogue et de pouvoir, par contre, rentrer tranquillement chez soi du tribunal alors qu’on a été jugé pour avoir tué des gens en voiture.

Cela paraît complétement aberrant, mais c’est pourtant la réalité du système judiciaire français.
crash_report  law  france  road_safety 
october 2017 by juliusbeezer
Lawyer cleared over grandfather’s death at zebra crossing | London Evening Standard
Basant Lal Sharma, 91, was struck by lawyer Charlotte Griffiths as she drove to work through Wanstead in May last year.

The retired father-of-five was on his morning walk to the park. He died from severe head injuries in hospital.

Ms Griffiths, 26, told the Old Bailey that Mr Sharma must have stepped onto the crossing from behind a tree as she accelerated her blue Ford Fiesta to 10mph in second gear. After a two-day trial, during which she wept in court, she was cleared of causing death by careless driving yesterday.
crash_report  driving  London 
october 2017 by juliusbeezer
L’excès de vitesse a coûté la vie à un cycliste à Condren - lunion.fr
C’est un conducteur trop pressé qui comparaissait hier au tribunal pour homicide involontaire. Le prévenu a fauché le 5 janvier dernier un cycliste en plein après-midi sur une ligne droite. Ce jour-là, la victime, âgée de 69 ans, roulait boulevard des Aulnes à Condren sur son cyclo. Le retraité tournait pour quitter la route et rejoindre un chemin, quand en face de lui est arrivé une Mercedes qui n’a pas su l’éviter. À l’époque, le cycliste grièvement blessé avait été héliporté vers l’hôpital, il était mort une semaine plus tard de ses blessures.
crash_report  driving  cycling  france 
october 2017 by juliusbeezer
Les deux piétons percutés par une fourgonnette ce mardi à Villeneuve d’Ascq sont morts - La Voix du Nord
Selon nos informations, ce Roubaisien de 23 ans serait également un consommateur régulier de cannabis. Une demi-heure avant l’accident, il aurait décidé de rentrer chez lui parce qu’il se sentait mal.

En juillet, il aurait eu un premier avertissement puisqu’il avait été victime d’une crise d’épilepsie au volant de sa voiture qui avait causé un accident sans gravité.

Par ailleurs, le jeune homme travaillerait comme chauffeur-livreur pour des boucheries. Il avait trouvé cet emploi récemment alors qu’il s’était vu refuser un premier emploi à cause de son état de santé.

La première fois, le médecin du travail l’aurait déclaré inapte. Mais les difficultés de la vie l’auraient poussé à chercher un nouvel emploi malgré tout, en ne révélant pas son dossier médical.
crash_report  disease  health  france  work 
october 2017 by juliusbeezer
The Alliston case: after the verdict | Road Danger Reduction Forum
According to the Daily Mail,22 year old Wells was riding her motorbike at 44 mph in a 30 mph area “weaving in and out of traffic”, overtaking a lorry and undertaking a learner driver moments before hitting and killing 80 year-old Ian Rose as he got off a bus. Ms Wells had noticed a speed camera and checked her dashboard in a way which distracted her at the moment of collision. (It may be of interest that both prosecution and the media report highlight this last fact, possibly implying that the speed camera was a problem. Maybe that is being too cynical.)

Wells was given a suspended sentence, with the judge pointing out that she had shown remorse, was aware that she taken a life
crash_report  cycling  media  journalism 
september 2017 by juliusbeezer
What judge said to motorcyclist who caused cyclist's death - Leicester Mercury
Mr Wigoder said Mr Payne, cycling his regular route, heading towards Melton, was 50cm away from the verge when he was struck from behind by the motorbike and “never had a chance”.

He added: “The reason for this accident was this defendant taking a bend at speed which reduced his reaction time.

“This led to panicked braking whilst leaning his bike over at a greater angle and then believing the best course of action was to lay the bike down with disastrous consequences, laying his motorbike down to the nearside.”

The road conditions were clear and dry and the defendant should have had a clear view of Mr Payne when he came round the bend.
crash_report  uk  cycling  driving 
august 2017 by juliusbeezer
«L’art» de relater le décès d’un cycliste – Journal Métro
Joëlle Gélinas, doctorante en communication, a étudié le processus narratif de différents journaux lors du décès de cyclistes en 2016. Elle arrive à la conclusion que le choix des mots et les tournures de phrases évitent d’aborder la responsabilité de l’automobiliste et accentuent celle des cyclistes. Décryptage des trois choses qui ne vont pas dans la phrase suivante: «La cycliste happée mortellement par un camion ne portait pas de casque.»

1. Dépersonnaliser
Une des principales failles de cette formulation consiste à dépersonnaliser le chauffeur. Sur la vingtaine d’articles étudiés, Mme Gélinas a noté que dans 79% des occurrences, les médias utilisent des termes «non humains», tels que «poids lourd», alors que des termes «humains», tels que «chauffeur», auraient pu être utilisés.
cycling  driving  crash_report  france  français 
august 2017 by juliusbeezer
'Dangerous' cyclist killed pedestrian then blamed crash on her, court told | UK news | The Guardian
Charlie Alliston, then aged 18, was said to be going nearly 20mph when he mowed down Kim Briggs as she crossed Old Street, east London, on 12 February last year. The 44-year-old mother of two was on her lunch break when the crash happened.

Alliston was riding a “fixie”, a fixed-gear track bicycle with no front brake, which is not legal on the road without modification.

He allegedly shouted at Briggs to “get out of the way” twice before their heads smashed together. Briggs suffered brain injuries including two skull fractures and died a week later.
cycling  crash_report  deaths 
august 2017 by juliusbeezer
Les bandes cyclables ne suffisent pas, concluent des chercheurs | Nicolas Bérubé | Actualités
L'absence de séparation physique entre les cyclistes et le trafic automobile a fait les manchettes à Toronto il y a deux mois, quand le jeune Xavier Morgan, 5 ans, qui roulait à vélo avec son grand-père sur la piste cyclable du boulevard Lake Shore, a perdu le contrôle de son vélo et a dévié dans le trafic, où il a été happé mortellement par une voiture. Après le drame, la Ville de Toronto a érigé des barrières le long de cette piste cyclable, qualifiée depuis longtemps de non sécuritaire par ses usagers. La Ville a annoncé son intention de revoir la sécurité de ses aménagements cyclables.
crash_report  canada  pqpc  cycling 
august 2017 by juliusbeezer
« Spleen en Berry » – carfree.fr
Pour une raison inconnue, l’homme de 46 ans qui venait de Saint-Christophe-en-Boucherie, a vu son véhicule se déporter sur la file de gauche, dans une grande courbe. Il n’a pu éviter la collision avec un autre véhicule qui arrivait en face.
Le choc a été d’une extrême violence...
(On apprendra deux jours plus tard dans le même quotidien que le « conducteur décédé roulait à 160 km/h au lieu de 70 km/h. »)
crash_report  france  driving 
july 2017 by juliusbeezer
Loftus and Palmer | Simply Psychology
7 films of traffic accidents, ranging in duration from 5 to 30 seconds, were presented in a random order to each group.

After watching the film participants were asked to describe what had happened as if they were eyewitnesses. They were then asked specific questions, including the question “About how fast were the cars going when they (smashed / collided / bumped / hit / contacted) each other?”

Thus, the IV was the wording of the question and the DV was the speed reported by the participants.

Findings: The estimated speed was affected by the verb used.
road_safety  crash_report  language  psychology 
june 2017 by juliusbeezer
St-Herblain. Un jeune de 18 ans se tue en chutant à scooter dans un rond-point | Presse Océan
Le pilote d'un scooter est mort, ce dimanche après-midi vers 16 h, après avoir perdu le contrôle de son deux-roues à Saint-Herblain.

Le jeune homme âgé de 18 ans circulait sur le boulevard Salvador-Allende quand, dans un rond-point surplombant le périphérique de Nantes, il a percuté la bordure du trottoir et lourdement chuté au sol. Il est décédé sur place
crash_report  nantes 
may 2017 by juliusbeezer
Un enfant de 3 ans meurt renversé par une voiture - 18/05/2017 - ladepeche.fr
Dramatique accident de la circulation, hier matin à Pujols, dans lequel un enfant de 3 ans, qui avait échappé à la vigilance de sa grand-mère, avant d'être renversé par une voiture devant chez elle, a trouvé la mort. La grand-mère, grièvement blessée elle aussi en tentant de rattraper son petit-fils, était hier dans le coma et dans un état jugé critique.

Il est un peu plus de 11 heures, hier matin, rue de la Maladrerie. Dans cette calme artère en ligne droite qui grimpe vers le village de Pujols, une Clio blanche roule, dépasse le panneau de sortie de ville de Villeneuve et entre sur la commune de Pujols. Moins de 100 m plus loin, à hauteur du numéro 91, un enfant sort en courant. Il a 3 ans. Il vient de passer le portail de la maison de ses grands-parents.

La conductrice ne le voit qu'au dernier moment. Ou peut-être pas du tout, car le portail, resté ouvert, est masqué par une Renault Scenic garée sur le trottoir.
crash_report  france 
may 2017 by juliusbeezer
Cyclist knocked down by van settles High Court action for €3m
In the High Court on Tuesday, his counsel, Michael Byrne SC, told the judge that liability in the case was conceded.

The settlement also took into account Mr Doroscan was not wearing a cycle helmet, counsel said.

While a helmet was not legally required, that issue had to be taken in to account in the assessment of the case and would account for about 20 per cent contributory negligence on the part of Mr Doroscan.
crash_report  helmetlaw  helmetwars  ireland  law 
may 2017 by juliusbeezer
Cyclist’s brain injury award cut by €750k because he wore no helmet - Sticky Bottle
A cyclist who suffered a brain injury when he was hit by a Dublin van driver has been awarded €3 million.

However, the court was told that the injured man was deemed to have contributed 20 per cent of the negligence to the collision.

That percentage was reflected in the settlement he received, meaning the full sum he would have been awarded was €3.75 million.

The court heard while helmets were not a legal requirement for cyclists in Ireland, the absence of one could still be factored into the calculation of liability and damages in such cases.
crash_report  helmetwars  helmetlaw  dccomment  ireland  law 
may 2017 by juliusbeezer
Calais : un enfant de 2 ans meurt renversé devant chez ses grands-parents - Le Parisien
Ce mardi, vers 18h15, un enfant de deux ans et demi a été renversé par une voiture dans une rue de Calais. Selon «La Voix du Nord», le petit garçon a été projeté à une dizaine de mètres par le véhicule. Il n'a pas survécu à ses graves blessures et est décédé vers 18h55 malgré les efforts des secours...
L'accident a eu lieu sur la route devant le domicile de ses grands-parents, rue du 29-Juillet, où l'enfant et ses parents étaient venus passer la soirée. Il aurait été percuté par une conductrice d'une cinquantaine d'années au volant de sa Ford Fiesta.
crash_report 
may 2017 by juliusbeezer
Un père décède dans une violente collision entre Nantes et Pornic. Info - Nantes.maville.com
Deux voitures sont entrées en collision, hier après-midi, vers 16 h 30 sur la RD751, à hauteur de Port-Saint-Père, entre Pornic et Nantes. Unetroisième, qui a voulu éviter l'accident, a également été touchée. Au total, sept personnes ont été impliquées...
En pleine ligne droite, le père de famille n'a pu éviter le choc avec une BMW qui roulait dans le sens opposé, vers Pornic. À son bord, le conducteur, un quinquagénaire, a été légèrement blessé. Sa voiture a terminé en travers de la route tandis que la Peugeot 106 a fini sur le toit, dans le petit fossé d'herbe. La dernière voiture, une Fiat Bravo, a, elle aussi, fini sur le bas-côté. Son chauffeur, âgé d'unequarantaine d'années, s'en est sorti avec des blessures légères.
crash_report  nantes 
may 2017 by juliusbeezer
Une fillette décédée et trois blessés graves dans une collision à Gannat (Allier) - Gannat (03800) - La Montagne
Le passager décédé est une fillette d'une dizaine d'années. L'autre fillette, âgée de 8 ans, est en état d'urgence absolue et a été transportée au CHU de Saint-Etienne par hélicoptère. Les deux autres passagères, deux femmes âgées de 38 et 35 ans, sont elles aussi dans un état très grave. Elles ont été transportées au CHU Gabriel-Montpied.

D'après les premières constatations, les deux véhicules roulaient dans le même sens (sud-nord) quand le second véhicule, un fourgon Ford Transit, a percuté le premier, une Peugeot 205. Les quatre victimes étaient toutes dans la voiture, qui a été projetée contre un arbre en bordure de route sous le choc.
crash_report  driving 
april 2017 by juliusbeezer
Manche : un cycliste renversé par une voiture
Un cycliste a été renversé par une voiture jeudi 13 avril 2017 vers 11h45 au niveau du rond-point en face de la concession Renault, près du Parc des Expositions de Saint-Lô (Manche).

Un accident de la route s'est produit ce jeudi 13 avril 2017 vers 11h45 au niveau du rond-point en face de la concession Renault, près du Parc des Expositions de Saint-Lô (Manche). Un cycliste de 60 ans a été renversé par une voiture.
crash_report  france  cycling 
april 2017 by juliusbeezer
The law for cyclists hit by vehicle doors | Cyclists’ Defence Fund
A gap in the law was highlighted in 2012 when Kenan Aydogdu was charged and tried for manslaughter in 2012 for the death of cyclist, Sam Harding, after he opened a car door into his path. Mr Aydogdu parked his car next to a bus lane which was shared by cyclists. He opened his door, hitting Mr Harding, who was flung into the path of a bus which was following him. The cyclist went under the wheels and was crushed. Mr Aydogdu had added a very high level of tint to his car windows which reduced visibility to 17%. He also admitted he had made a mistake by not looking in his mirror.

Mr Aydogdu was charged with manslaughter. Although the death involved a car, Mr Aydogdu could not be charged with Causing Death by Dangerous Driving as he was not driving. The jury took just over an hour to find Mr Aydogdu not guilty of manslaughter. As there was no other appropriate offence which he could have been charged with, he received no punishment or penalty. Clearly this shows a gap in the law which needs to be addressed.
cycling  dooring  crash_report  uk  law 
april 2017 by juliusbeezer
Bus kills cyclist on Holloway Road – Cycling Intelligence
According to various press reports, Sam was cycling southbound on Holloway road. Right in front of Holloway Cycles slightly north of the junction with Jackson street a door of a parking car was opened (apparently by a child) and hit Sam. He came off and was immediately afterwards run over by a TfL, as the Camden New Journal reports...
My personal lesson from this tragic incident is: Keep away from the door zone! I’m trying to pass parking car with enough distance so open doors don’t hit me. I’m also trying to avoid busy roads like Holloway road as much as possible. Most severe crashes involving cyclists happen there. Cycling on quieter roads is possible most of the time. Sometimes, this means taking a slightly routes and it takes a few minutes more. However, less traffic mean fewer vehicles that can possibly kill you.

The big lesson for drivers is: Do a shoulder check before getting off a car. And please, please, put the child safety lock in action when you’re driving around with kids.
cycling  crash_report 
april 2017 by juliusbeezer
Dan Harris cyclist death: Cyclist killed outside new Olympic Park velodrome was only riding his bike to try and beat jams caused by the Games | Daily Mail Online
an emotional account emerged from a fellow cyclist who was riding alongside Mr Harris, seconds before he was dragged under the bus in Hackney, close to the Olympic Park Velodrome.

The eyewitness, who has not revealed their name, posted a message on the Reddit community blog detailing the tragic moment they saw the accident.
The post read: 'The lights changed as he was in the buses blind spot and as he was attempting to go straight the bus turned left. He didn't really have anywhere to go and no time to do anything anyway.'
cycling  London  crash_report 
april 2017 by juliusbeezer
Nantes. Un enfant de deux ans écrasé par une voiture route de Vannes | Presse Océan
A hauteur du restaurant Buffalo Grill, au 180 Route de Vannes, un enfant de deux ans est décédé. Les nombreuses équipes de secours mobilisées sur les lieux de l'accident ont tout tenté pour le sauver. En vain.

Selon les premiers éléments de l'enquête, une voiture aurait heurté la victime, dans des circonstances qui restent à préciser.
crash_report  nantes 
april 2017 by juliusbeezer
Nantes. Un piéton percuté par un automobiliste ivre
Un jeune homme de 22 ans, qui attendait le busway à l’arrêt Gréneraie, à Nantes, vendredi 7 avril, dans la soirée, a été violemment percuté par un automobiliste. Ce dernier, fortement alcoolisé, a effectué une soudaine embardée et a empiété sur la voie du busway. Il a été placé en garde à vue.
crash_report  walking  transport  driving 
april 2017 by juliusbeezer
Lille : Condamné après avoir tué une cycliste en voiture
Devant les juges, l’accusé a affirmé ne pas avoir vu la cycliste et s’être enfui par peur d’une embuscade nocturne. Selon le rapport de police, il roulait à 70 km/h et aucune trace de freinage n’avait été relevée.

La jeune fille roulait sur le trottoir longeant les grilles du parc Lebas. C’est en traversant la chaussée qu’elle a été percutée.
crash_report  driving  walking  france 
april 2017 by juliusbeezer
Grave accident de la circulation au centre de Belfort - France 3 Bourgogne-Franche-Comté
Peu avant cet accident, une patrouille de la Police Nationale avait repéré place Yitzhak Rabin une grosse cylindrée allemande roulant en plein centre de Belfort à une vitesse estimée entre 150 km/h et 200 km/h. Les policiers mettent en marche leur gyrophare mais le chauffard refuse d'obtempérer, il accélère même et grille un feu rouge. La patrouille le perd de vue et prévient la salle de commandement qui diffuse alors le signalement. La Police Nationale précise qu'il n'y a pas eu de course poursuite car la voiture les a semés dès la demande d'obtempérer.
Des policiers arrivent alors sur le pont Michelet et repèrent à ce moment-là la Mercedes qui vient de s'encastrer dans un mur après avoir percuté une voiture conduite par une femme âgée de 67 ans avec à ses côtés son petit-fils âgé de 15 ans.
crash_report  alcohol  driving 
march 2017 by juliusbeezer
Strasbourg: Après la mort d'une cycliste, le conducteur d'un véhicule garé sur la piste cyclable condamné
Sur la route de son travail avenue de Colmar en août 2015, une cycliste de 25 ans avait été tuée en se déportant de la bande cyclable. En évitant un véhicule garé sur sa voie, elle avait été happée par un poids lourd. Moins de deux ans après sa mort, les conducteurs des deux véhicules étaient jugés au tribunal de Strasbourg fin janvier.

Ainsi que le rapportent les Dernières Nouvelles d’Alsace, les juges ont finalement condamné ce mercredi le chauffeur de la camionnette - qui était selon ses dires garé là pour décharger du matériel d’un chantier à proximité - à six mois de prison avec sursis pour homicide involontaire. Le conducteur du camion a écopé de la même peine.
cycling  deaths  crash_report  france  prison 
march 2017 by juliusbeezer
Nantes. En auto, ils percutent deux jeunes femmes qui les avaient éconduits | Presse Océan
Un Nantais d'une vingtaine d'années a été mis en examen pour des violences volontaires aggravées, mardi à Nantes. Il est le propriétaire d'une auto qui, dimanche au petit matin, a délibérément percuté deux jeunes femmes qui se promenaient dans la rue. Le suspect, interpellé lundi, n'était pas seul dans la voiture. Son complice est activement recherché.

Selon les premiers éléments de l'enquête, les deux hommes ont croisé leurs victimes dans la rue, baissé les vitres de leur véhicule et commencé à draguer les jeunes femmes. Ces dernières les auraient éconduits. Pour se venger, les deux hommes auraient alors fait demi-tour au rond-point suivant avant de foncer sur les jeunes femmes. Ces dernières ont été grièvement blessées aux jambes. L'une d'elle s'est déjà vue notifier 45 jours d'incapacité de travail. Son amie 10 jours.
nantes  crash_report  crime 
march 2017 by juliusbeezer
DOT NHTSA ODI Document - INCLA-PE16007-7876.PDF
The Tesla owner’s
manual contains the following warnings: 1) “Autosteer
is intended for use only on highways and limited-access roads with a fully attentive driver. When using Autosteer, hold the steering wheel and be mindful of road conditions and surrounding traffic. Do not use
Autosteer on city streets, in construction zones, or in areas where bicyclists or pedestrians may be present.
Never depend on Autosteer to determine an appropriate driving path. Always be prepared to take immediate action. Failure to follow these instructions could cause serious property damage, injury or
death;” and 2) “Many unforeseen circumstances can impair the operation of Autosteer. Always keep this in mind and remember that as a result, Autosteer may not steer Model S appropriately. Always drive attentively and be prepared to take immediate action.” The system does not prevent operation on any road types.
driverless  crash_report 
march 2017 by juliusbeezer
New Tesla Crash Footage Shows Autopilot’s Still Not Perfect | Fortune.com
the collision was caused by misleading lane markings, which the Autopilot system relies on to position itself. It’s apparent in the video that the primary center-lane stripe was barely obscured when the lanes were shifted by workers, and replaced with much less obvious reflective markers. The Tesla continues dutifully following the original center-lane stripe—directly into a wall.

The incident, then, raises a question not often broached in the ongoing discussion of driverless cars and responsibility. Once we shift from ‘assistive’ tech to full autonomy, how much can self-driving systems expect to rely on clear road markings or other directional infrastructure? And if those markings are flawed or absent, can legal blame be placed on sub-par road work like that seen here, or will it still revert to the car’s operator?
driverless  crash_report 
march 2017 by juliusbeezer
Letter to the Editor: Why isn't something being done about speeding cyclists on prom? (From Bournemouth Echo)
I could see an accident waiting to happen and, almost on cue, another mad cyclist ploughed straight into a child on a little scooter, sending the child flying and injuring his neck to the point that the child’s mother carried the child back to the car park to take him to hospital.

Does it take somebody really getting injured before something is done about this problem?

A sign with “Pedestrians have priority “ and “Cyclist max speed of 10 mph” is not enough.
crash_report  cycling  walking 
february 2017 by juliusbeezer
ProQuest Document View - Establishing the prevalence and severity of dooring crashes or Dooring - crashes that deserve attention
The city of Chicago, Illinois, was selected after discovering that in 2010, policy changes were instituted for dooring crashes related to data collection and marketing in an effort to capture this underreported crash type. It was found that during the four-year study period from 2011 to 2014, dooring crashes comprised more than 13% of the total number of bicyclist injury crashes per year and almost 16% of total bicyclist crashes. When comparing dooring crashes to all other bicycle crashes, various connections were found when observing the data at different time intervals. Further, using the number of doors opening and varying speeds of cyclists, a relationship was established showing that while faster cyclists may encounter fewer doors, their crashes would likely be more severe.
crash_report  cycling  road_safety 
february 2017 by juliusbeezer
Esther Hartsilver inquest: Junction where cyclist was crushed under wheels of truck was ‘accident waiting to happen’ | London Evening Standard
The lorry driver involved in the death of a London cyclist today said the road junction where she was crushed under his wheels was “an accident waiting to happen”.

Co-op driver Philip Beadle said he was required to turn left over a bus lane to follow a signed route from Denmark Hill to Coldharbour Lane when he collided with NHS physiotherapist Esther Hartsilver as she rode to work.

Mr Beadle, 47, who was cleared at Blackfriars crown court last year of causing Ms Hartsilver’s death by careless driving, told an inquest into her death: “I think that in my experience it’s just an accident waiting to happen.

“The road network of London roads is so close-knit anyway, with everybody trying to get to one place. To get junctions that you come into conflict, even more so. They shouldn’t be there.”
crash_report  London  cycling  pqpc 
february 2017 by juliusbeezer
Fauchée en plein centre-ville par une voiture folle, une élue rouennaise témoigne
la conseillère municipale rouennaise (LR), et vice-présidente de la Métropole estime avoir eu de la chance. Mercredi, vers 7 h 40, elle a été renversée alors qu’elle traversait avec son chien en laisse sur un passage protégé. « La voiture a surgi de je ne sais où, elle roulait entre 80 et 100 km/h selon les témoins. Je n’ai vu que les phares. » Violemment percutée, elle est projetée contre une voiture, avant d’atterrir sur le trottoir. « Cela a duré une fraction de seconde pendant laquelle je me suis dit qu’il fallait rester en vie. J’ai eu le réflexe de ne pas me crisper. » Einstein, son chien, un Shiba-Inu, est projeté à une vingtaine de mètres. Le conducteur de la voiture, une Audi, prend la fuite sans s’arrêter. « Des témoins se sont précipités pour me porter secours. Je suis restée consciente, je leur ai demandé d’essayer de relever le n° d’immatriculation. En témoignant de ce qui s’est passé, je tenais à les remercier ». À mettre en garde aussi tout à chacun que de tels accidents peuvent arriver au cœur de Rouen.
crash_report  politics  france 
february 2017 by juliusbeezer
Nantes. Un Espagnol percuté par un tram à l'arrêt 50 otages | Presse Océan
Un jeune homme à vélo marque le stop au niveau du passage à piéton de la rue Paul-Bellamy pour laisser passer le tramway qui arrive sur sa gauche. Malheureusement, il ne voit pas celui qui est juste derrière et qui arrive de la droite.

Il est alors violemment percuté par l'engin. Sa tête heurte la vitre de la conductrice qui ne peut pas l'éviter. Les secours sont alertés et le jeune homme, un ressortissant espagnol âgé de 34 ans, est transporté inconscient au CHU de Nantes. Son pronostic vital est alors engagé.
cycling  nantes  tram  crash_report 
february 2017 by juliusbeezer
Nantes: Un cycliste grièvement blessé par un camion benne
L’accident s’est produit ce vendredi matin vers 10h40 à l’angle du boulevard Gustave-Roch et du boulevard des Martyrs nantais de la résistance, à proximité de la station de tramway Vincent-Gâche (ligne 2-3) à Nantes.

Un cycliste qui voulait tourner en direction du centre-ville a chuté sous les roues d’un camion-benne qui traversait le carrefour, rapporte la police. Sérieusement blessé, le quinquagénaire, domicilié à Nantes, a été transféré d’urgence au CHU de Nantes. Son pied a été sectionné, précise la police. Son pronostic vital n’est toutefois pas engagé.

Le conducteur du camion, âgé de 43 ans, a été auditionné pour comprendre ce qui a pu se passer. Son dépistage alcool et de stupéfiants est négatif. L’enquête se poursuit
cycling  crash_report  nantes 
january 2017 by juliusbeezer
Missillac. Une voiture fauche deux adolescentes | Presse Océan
Vendredi soir, un peu avant 19 h au lieu-dit Bergon à Missillac, deux adolescentes qui descendaient d’un car ont été percutées par un véhicule. Il faisait nuit quand l’accident s’est produit et cette absence de lumière pourrait expliquer pourquoi le conducteur n’a pas vu les deux jeunes filles qui traversaient la route juste après être descendues de leur car. Une des deux adolescentes n’a pas été blessée, elle a été « seulement » choquée.
crash_report 
november 2016 by juliusbeezer
Clisson. Décès d'une cycliste percutée par une voiture | Presse Océan
Une femme d'une cinquantaine d'années est décédée ce samedi après-midi rue Saint-Jacques à Clisson. La victime circulait à vélo quand elle a été percutée par un véhicule utilitaire.

Les pompiers ont été déclenchés à 16h42. Malgré l'appui d'une équipe du Samu, ils n'ont pu réanimer la cycliste.

Selon les premiers éléments de l'enquête, le conducteur du fourgon aurait été ébloui par le soleil rasant.
cycling  nantes  crash_report 
october 2016 by juliusbeezer
Please Slow Down on CS3 - Head on Crash - YouTube
A surfeit of obedience. Cyclists crammed into new "super" highway crash: Pokey tightrope more like
reclaimtheroads  crash_report 
october 2016 by juliusbeezer
Crashes involving cyclists aged 50 and over in the Netherlands: An in-depth study
Narrow cycling facilities or traffic lanes an important factor in rising cyclist injury rates in the Netherlands:
crash_report 
september 2016 by juliusbeezer
The Best of Dutch Bicycle Cam Cycling Crashes, Accidents!!! - YouTube
How many of these crashes could have been avoided if these Dutch cyclists were allowed to use the road?
crash_report 
august 2016 by juliusbeezer
Bicycling crashes on streetcar (tram) or train tracks: mixed methods to identify prevention measures | BMC Public Health | Full Text
Our study included 276 people who had been injured while cycling and attended one of the three participating Toronto emergency departments. Of these, 139 had crashes at sites where streetcar or train tracks were present and 87 of those had crashes that directly involved the tracks. Three of the people who crashed at a streetcar track location could not remember enough detail about their crash to determine if the tracks were directly involved; these were classified as having unknown circumstances. None of the study participants had a collision with a streetcar or train.
The vast majority (85 %) of the track crashes resulted from the bicycle tire being caught in the flangeway (Table 1).
cycling  tram  pqpc  crash_report 
july 2016 by juliusbeezer
Drivers who don't wear their specs are four times more likely to crash | This is Money
If you're supposed to wear glasses or contact lenses but choose not to when you're driving you're four times as likely to have a shunt, Direct Line has found.

Based on a study of 2,003 motorists, the insurer discovered that 16 per cent of all drivers have had an accident in the last two years, but this figure sky-rockets to 67 per cent for those who opt not to wear their spectacles.

And the problem could be even greater, the report said. That's because more than a third of licence holders surveyed said they've not had their vision tested for 24 months or longer.
driving  road_safety  crash_report 
april 2016 by juliusbeezer
Video: you'll never guess what happens after this cyclist tries to avoid the pedestrians | road.cc
A cyclist's helmet camera has captured the moment a driver cuts across his path at a junction in Fulham, leaving him with a fractured wrist and bruising.

The video, titled Cycling Accident in London - Lucky Escape, shows some of the challenges of cycling in the UK: Myles Gatherer is riding toward a T-junction in a bike lane, before moving out to avoid two people crossing the road, while at the same time a driver, coming from the opposite direction, is turning right.
cycling  road_safety  crash_report  dccomment 
october 2015 by juliusbeezer
Cracked it! | road.cc
The slope is nothing too extreme, the Garmin tells me everyday that its around 8-10%, but coming as it does with its twists, and after a downhill through the village, there’s normally a number beginning with either a 3 or a 4 on the km/hr screen.

I do, rather, I did, the hill twice a day, once in the morning on the commute and once in the evening to give me extra climbing practise, so I feel like I’m fairly comfortable with it, I’m aware of its nuances and bends, knowing as I do that I can take those initial turns with a 3 or 4 as the starting number...

It starts with the realisation that your front tyre has slipped out from in front of you, and you are heading towards the ground at a speed you would REALLY rather not be.
cycling  road_safety  crash_report 
july 2015 by juliusbeezer

Copy this bookmark:





to read