recentpopularlog in

yorickdupon : ads   38

Vox Media Rolls Out New Data Marketplace for Brands, Forte – Adweek
"Forte will measure the same signals as Vox Media always has, but in a more holistic and cohesive way, combining all those variables in one place for what Pauley hopes will be a more comprehensive look at consumer behavior."
media  Vox_Media  new_york_media  mediaconcentratie  us  journalism  ads 
december 2019 by yorickdupon
Vox Media launches Forte for advertisers after New York Media purchase
"Policy changes around browsers are giving consumers more information about the data collected on them, while in California, a privacy act taking effect next year also hands users more control over their data. Forte lets advertisers take advantage of Vox’s expanding network and gives them a direct link to the company’s audience instead of relying on third-party data."
media  Vox_Media  new_york_media  mediaconcentratie  us  journalism  ads 
december 2019 by yorickdupon
Proximus wil scoren als digitale speler - De Standaard
Maar dat zou bijzonder moeilijk zijn, rekening houdend met de strenge bepalingen van de GDPR-wetgeving. Persoonlijke gegevens kunnen niet zonder uitdrukkelijke toestemming worden doorgegeven aan derden. De Standaard vernam dat het uitwisselen van persoonsgegevens tussen de partners niet aan de orde is. Bedoeling is het adverteerders gemakkelijker te maken om gepersonaliseerde reclame te tonen op de websites en zenders van de verschillende partners. Uitgevers als Mediahuis en DPG Media hebben elk al hun eigen systeem om advertenties te tonen aan een bepaalde doelgroep – bijvoorbeeld dertigers die ­geïnteresseerd zijn in auto’s, of jonge vrouwen uit de omgeving van Gent. Die systemen kunnen op elkaar worden afgestemd zonder dat de ene uit­gever zijn kostbare klanten­bestanden met de andere hoeft te delen, maar wel zodat de ­adverteerder in één keer een grotere doelgroep kan aanspreken.
Media  belgium  ads  internet  belgian_data_alliance 
june 2019 by yorickdupon
The End of Internet History and the Last Ad - Rambling Space
"It fits with our existing thoughts -advertising sucks-, provides some cherry picked data that fits that narrative -Facebook is great-, and the conclusion seems to be self-evident. “What else are you going to do?” says ad man."

"A key is this: human intervention is kept to a minimum. This is partly matter of technical principle (“automation is good”), a shield against ethical criticism (“algorithms are less biased than people”) but is largely driven by good old financial motives. Like most other business, personnel costs are the biggest line items in pure tech. And once you take a hit of software margins, it’s hard to give it up."

"Interestingly enough, I remember the internet before Facebook too, and it was…OK. We didn’t have the ability to poke that cutie in AP Physics, but we managed. Keeping in touch with friends far and away was harder, but wasn’t impossible. It certainly wasn’t more expensive."
ads  internet  facebook  media 
august 2018 by yorickdupon

Copy this bookmark:





to read